Babe, you got this – Emilie Sobels en Martje Haverkamp

Iris2 comments1626 views
Babe, you got this

Babe, you got this lijkt het zoveelste inspirationele boek voor jonge, ambitieuze vrouwen. Hoe is dit boek anders dan de anderen? En voelde ik me geïnspireerd?

Verhalen van anderen

Het boek bestaat voornamelijk uit verhalen van anderen. Emilie Sobels en Martje Haverkamp hebben twintig inspirerende, succesvolle ondernemers geïnterviewd en hun verhalen gestructureerd opgeschreven. Met hoofdstukken als ‘The pressure is high’ en ‘Gewoon doen’ zijn de adviezen per onderwerp ingedeeld. De succesvolle vrouwen zijn divers, maar de meeste zijn (jonge) ondernemers. Van Hanna Verboom, die naast haar werk als actrice ook een ondernemen opzette, tot Ginny Ramkisoen, bekend van Vacature via Ginny, tot Neelie Kroes, voormalig Europees Commessaris. Ondanks dat de vrouwen in andere werkvelden opereren, komen hun adviezen toch redelijk overeen.

Inspiratie

Met zo veel voorbeelden van vrouwen die eigenhandig hun carrière een boost wisten te geven door het starten van een bedrijf of het solliciteren op die ene geweldige vacature, is er genoeg inspiratie voor de jonge vrouw. Zélf voelde ik me in ieder geval wel geïnspireerd: om te gaan netwerken met vrouwen die ik bewonder, om cursussen te doen en mezelf te ontwikkelen.

Al met al is Babe, you got this een inspirerend boek voor de jonge, ambitieuze vrouw. De adviezen van de 23 girlbosses zijn praktisch, en sommige tips zijn aangevuld met boeken, apps of andere must sees. Deze zijn aan het einde van het boek nogmaals in een lijst gezet, waarna er van alle vrouwen een biografie plus foto volgt. Een mooie visuele afsluiter van een interessant boek.