FeelgoodRecensies

Compleet van de Wijs (Rock & Flirt #1) – Kristie Raaijmakers

Iris455 views
Compleet van de Wijs (Rock & Flirt #1) - Kristie Raaijmakers - Readalicious

Als jij er vroeger (of nu) droomde van de leadzanger van een band, dan kun je je hart op met Compleet van de wijs. Dit is het eerste deel uit de Rock & Flirt serie van Kristie Raaijmakers, waarin je kennis maakt met de muzikale Fleur. Ze mag meedoen aan Utrecht on Stage, hét evenement voor jong muzikaal talent. Er is één probleem: daarvoor moet ze samenwerken met de knappe maar arrogante leadzanger Jeff van Misty Figures.

Enemies-to-lovers

Jeff en Fleur liggen elkaar echt niet. In de proloog lees je al wat voor eerste indruk Jeff op Fleur maakt – en die is niet goed. Hij is onaardig en arrogant. Wanneer Fleur dus hoort dat ze met zijn band moet samenwerken op Utrecht nog Stage, is ze daar allerminst blij mee. Maar tijdens de repetities vóel je de spanning van de pagina’s spatten, Raaijmakers weet de spanning wel op te bouwen! Langzaam maar zeker komen Jeff en Fleur dichter bij elkaar en lijken ze elkaar beter te waarderen: hallo enemies-to-lovers.

Nog een trope?

Waar Compleet van de wijs echt in uitblinkt is het schetsen van de karakters. De vrolijke maar ietwat onhandige Fleur, die houdt van haar werk in marketing maar niet van haar baas. Gelukkig heeft ze fijne collega’s, én een onverwacht sollicitatiegesprek. Fleur is zo’n innemend karakter dat je alleen maar met haar kan meeleven (en juichen!), ik zou zo vriendinnen met haar kunnen zijn. Wat wel minder handig is, zijn haar dronken appjes naar Jeff. Jeff is de arrogante en wat stugge leadzanger van Misty Figures (hallo tweede trope grumpy-sunshine). Maar soms ontdooit Jeff, en dan slaat hij weer dicht… Wat is er met hem aan de hand?

Volledig

Naast de romantiek is er meer gaande: vriendschappen, waarbij ook de bijfiguren goed geschetst worden, werk, hobby en familie. Dit maakt Compleet van de wijs een fijn en compleet boek: het is geen roman waar het alléén draait om het liefdesverhaal, het gaat om het hele leven van Fleur. Omdat je alle aspecten van haar leven leert kennen, kun je nog beter met haar meeleven. En ik word erg nieuwsgierig naar de andere bandleden, die in de volgende Rock & Flirt-delen terugkomen. Sowieso weet Raaijmakers alle mannen in Compleet van de wijs heerlijk gedetailleerd te schetsen: ik zie ze zo voor me. Kunnen we misschien een knappe-mannen kalender krijgen van de karakters? Ik zie Jeff wel voor me als Mr. July!

Muzikaal

Maar het draait natuurlijk om de muziek! Niet voor niets heeft Raaijmakers een Spotify playlist voor Compleet van de wijs samengesteld:

Voor mijn gevoel sta ik zelf in Tivoli om te luisteren naar de muziek van Fleur, Misty Figures en de rest. In het boek komen regelmatig songteksten voorbij, er zijn vele repetities en dan natuurlijk hét event. Tenminste… als Fleur kan gaan, want na een nachtje stappen lijkt ze het helemaal verpest te hebben…

Er zit zeker muziek in Compleet van de wijs! Een fijne romance en nog fijnere karakters zorgen voor een heerlijk boek wat je niet weg kan leggen. Wat toffe tropes, geweldig leuke en goed geschetste karakters en héél veel muziek zorgen voor een fijn boek. En het volgende deel van de Rock & Flirt serie klinkt me als muziek in de oren, want ik wil wel meer horen van de bandleden van Misty Figures.

Bekijk ook de andere deelnemers van de blogtour om meer meningen over Compleet van de wijs te lezen:

Dit ebook heb ik ontvangen van de schrijver in ruil voor een review. Dit had geen invloed op mijn mening over het boek.

Koop het ebook Compleet van de wijs via bruna.nl. De link naar bruna.nl is een partnerlink, daar ontvang ik een klein percentage wanneer je via deze link een aankoop doet. Dit heeft geen invloed op jouw prijs.