KinderboekenRecensies

De redders van Ruigrijk – Marc de Hond

Iris894 views
De redders van Ruigrijk - Readalicious

Met De redders van Ruigrijk heeft Marc de Hond een prachtig verhaal geschreven over ridders, draken en mogelijkheden. Het voorleesboek bevat illustraties van Esther Rosier en begint zoals een sprookje zou moeten beginnen: “Er was eens, heel lang geleden…”

Ridders, prinsessen en draken

Rutger en Ella zijn beste vrienden. Rutgers grootste droom is om ridder te worden, en Ella wil prinses worden. Maar Rutger kan niet lopen en mag door zijn rolstoel niet naar de ridderschool en Ella kan niet zien. Hiermee zet Marc de Hond meteen de toon, want de twee vrienden in dit Efteling-verhaal kunnen hiermee een voorbeeld zijn voor alle andere kinderen die een handicap hebben. Dit houdt namelijk Rutger en Ella ook niet tegen! Stiekem gaan ze iedere avond oefenen in de ridderschool, want Ruigrijk wordt geteisterd door de draak Naga. Maar ook de draak is niet conventioneel. Alle personages laten zien dat je ook met handicap dapper kan zijn en je dromen kan waarmaken.

Voorleesboek

Dit voorleesboek is uitgebracht in samenwerking met de Efteling. Ruigrijk is namelijk een van de 5 delen van het park. In het Ruigrijk staan de spannende attracties, en De redders van Ruigrijk is ook een spannend voorleesboek voor kinderen. Het leest als een echt sprookje, van de ‘er was eens…’ tot de ‘en ze leefden nog lang en gelukkig’. Alle pagina’s bevatten illustraties, en soms is er zelfs een mooie spread. Het verhaal en de illustraties zijn sprookjesachtig.

De redders van Ruigrijk is een prachtig voorleesboek voor alle kinderen. Het is belangrijk dat ook kinderen met een beperking zich kunnen identificeren met de personages in een boek en dit hebben Marc de Hond en Esther Rosier goed neergezet.

Uitgeverij: Efteling