FeelgoodRecensiesRomans

Droomman (Moose Springs #2) – Sarah Morgenthaler

Iris896 views

Na Droomvakantie was ik nog helemaal niet klaar met Moose Springs en haar inwoners, en gelukkig is dat niet nodig! Want Sarah Morgenthaler is terug met Droomman. Dit tweede deel, vertaald door Monique Eggermont en Janine van der Kooij, volgt Lana Montgomery, de vriendin van Zoey.

De erfgename

Lana is een succesvolle zakenvrouw en de beoogde volgende CEO van het miljardenbedrijf van haar familie. Moose Springs was altijd de plek waar ze tot rust kwam, maar nu ze een project is gestart om peperdure appartementen te bouwen in de stad, kijken de bewoners haar met de nek aan. Maar Lana is vastbesloten om te laten zien dat ze hier thuishoort.
Het is onmogelijk om Lana niet in je hart te sluiten: haar karakter is zeer zorgvuldig geschetst zodat de lezer meteen weet dat ze meer is dan een rijke erfgename die alles koopt wat ze leuk vindt. Lana wil zo graag dat het gaat lukken, maar nog veel liever heeft ze dat de bewoners haar aardig vinden. Hiermee laat ze regelmatig een kwetsbare kant zien: niet een van de rijke erfgename, maar van een jonge vrouw die op zoek is naar vrienden en een thuis.

De droomman

Rick Harding woont al zijn hele leven in Moose Springs, maar na zijn scheiding woont hij alleen met zijn volwassen neef. ’s Avonds eten ze samen cornflakes op de bank, en hij is de eigenaar van een – niet al te goed lopend – poolcafé. Het leven zit hem niet mee, maar Rick lijkt zich daarbij neergelegd te hebben. Hij heeft Lana altijd bewonderd – vanaf een afstandje. Maar als hij haar leert kennen, valt hij helemaal als een blok voor de rijke erfgename.

Ontluikende romantiek

Het perspectief van de hoofdstukken wisselt tussen Lana en Rick, waardoor je beide karakters goed leert kennen. Het is voor de lezer ook duidelijk hoe veel ze voor elkaar voelen, en Morgenthaler is een ster in het neerzetten van deze voorzichtige verliefdheid. Eigenlijk heeft ze met Droomman het recept van Droomvakantie gepakt en nogmaals gebruikt, maar dan met andere karakters. Maar dat is helemaal niet erg, omdat Morgenthaler haar karakters en hun gevoelens met zoveel tederheid weet neer te zetten dat je niet anders kan dan ook deze starcrossed lovers aan te moedigen.

Je ziet de twee personages verliefd worden, en al hun gevoelens, maar ook hun twijfels komen voorbij. Hierdoor voelt Droomman en haar personages heel echt.

Hetzelfde recept maar met een ander sausje: met Droomman zet Morgenthaler weer een heerlijke roman neer. De liefdevolle interacties laten je smelten en ik kon niet stoppen met lezen over Lana en Rick. Extra leuk is dat je hiermee ook nog een kijkje krijgt in de happily ever after van Zoey en Graham. De ultieme feelgood! Ik ben nog langer niet klaar met de personages uit Moose Springs en kijk dus ook weer uit naar het volgende deel: Droomuitzicht, waarin blijkbaar Easton de show zal stelen.

Uitgeverij: A.W. Bruna
Vertaler: Monique Eggermont en Janine van der Kooij,