Een eeuwenoud verhaal (a Twisted Tale) – Liz Braswell

Iris612 views
Een eeuwenoud verhaal Liz Braswell Readalicious

Wat als het Belles moeder was die het Beest vervloekte? Een eeuwenoud verhaal van Liz Braswell laat een andere kant van het eeuwenoude sprookje Belle en het Beest zien. Belle en het beest is mijn favoriete sprookje – dat kan iets te maken hebben met de boekenwurm Belle en geweldige boekenkast in het kasteel van het Beest. Dus een andere take op dat verhaal? Bring it on!

Er was eens…

Een eeuwenoud verhaal start niet bij Belle, maar bij haar ouders: Maurice en Rosalinde. Door middel van flashbacks leer je hen liefdesverhaal kennen, en leer je ook begrijpen waarom ze in het kleine dorpje wonen waar Belle is opgegroeid, en waarom Belle’s moeder is verdwenen. De familiegeschiedenis, die je in de originele versie van het sprookje niet hebt, zorgt voor een extra dimensie aan het verhaal.

Twisted tale

Een groot aantal scènes in het boek zal je herkennen als je bekend bent met het originele verhaal of een van de Disney films. Bijvoorbeeld wanneer Belle wordt meegenomen naar de bibliotheek, of hoe ze wordt behandeld door de dorpelingen. Gaston is ook niets veranderd ten opzichte van het origineel.

Maar Braswell heeft een hoop scènes toegevoegd, waardoor het verhaal nog veel rijker wordt. En veel karakters zijn veel gelaagder dan in het origineel: bijvoorbeeld dus degene die het beest vervloekt – Belle’s moeder. Ondanks dat iemand vervloeken natuurlijk niet zo’n vriendelijke move is, krijg je door de geschetste achtergrond wel begrip voor haar beslissing. Een eeuwenoud verhaal is zo veel meer dan het originele sprookje door al deze extra’s. De mix van origineel en de twisted tale maken dit een super interessant boek wat je maar blíjft lezen.

Als je van sprookjes of hervertellingen houdt, is Een eeuwenoud verhaal een aanrader. Het is niet alleen een twisted tale, maar ook een verrijkt verhaal door de vele toegevoegde karakters en scènes. Dus haal snel dit boek in huis, dan lees je nog lang en gelukkig 😉

Uitgeverij: Big Balloon Publishers
Vertaler: Sandra C. Hessels