FeelgoodRecensiesRomans

Een gouden gloed over Ruby Falls (De zussen van Jewel Island 2) – Holly Martin

Iris493 views

Ben je klaar voor je volgende zomer romance? Duik dan in Holly Martin’s Een gouden gloed over Ruby Falls (vertaald door Nikki Greveling). Clover runt het familiehotel op Jewel Island met haar zussen. Haar leven is perfect, er mist alleen romantiek. Maar na een pijnlijke break-up zit Clover daar niet zo op te wachten… of toch wel?

Friends with benefits

Wanneer haar knappe vriend Angel weer op Jewel Island is, bedenken ze een plan. Ze worden friends with benefits, zodat Clover weer voorzichtig durft te daten. Kan niet fout gaan toch? Natuurlijk wel, want met de chemie tussen Clover en Angel weet je dat dit geen goed idee is. Een gouden gloed over Ruby Falls neemt je mee op romantische dates op een schattig eiland. De focus van het boek ligt op de relatie tussen Clover en Angel. Clover werkt wel in het familiehotel, maar het merendeel van de hoofdstukken heeft de focus op het liefdesverhaal. Ofja liefde: ze zijn allebei niet op zoek naar een relatie, toch? Het merendeel van Een gouden gloed over Ruby Falls focust op de twijfels die beide partijen hebben, maar ze zijn allebei te bang om aan te geven wat ze echt willen… Dit gedrentel kan soms frustrerend worden: zeg het nou!

De nare ex

In veel boeken is de nare ex vooral vervelend, maar in het geval van Clover in Een gouden gloed over Ruby Falls weet Martin een belangrijk thema aan te kaarten hiermee. De ex van Clover heeft haar, zonder haar medeweten, gefilmd tijdens intieme handelingen, en gedreigd om dit te verspreiden. Deze vorm van wraak is geen fictie, en Martin laat hiermee zien dat zulke gebeurtenissen – ook nadat iemand hiervoor is beboet – een blijvende impact kunnen hebben. Clover heeft namelijk moeite om mensen te vertrouwen en klapt regelmatig dicht, zelfs wanneer de dates met Angel voornamelijk zijn om plezier te maken. Zo krijgt Een gouden gloed over Ruby Falls een wat diepere laag.

Serie over het familiehotel

Je vliegt door het boek heen, en ondanks dat ik het eerste deel Het familiehotel van Saphire Bay niet heb gelezen, kan ik zo instappen in het verhaal over Clover. De drie boeken uit de serie focussen allemaal op een van de drie zussen: Aria, Clover en Skye. Het derde deel, De zoete verleiding uit Emerald Clove, zal gaan over Skye, de derde zus. Met deze vrolijke covers zijn de boeken uit de serie heerlijke zomerreads, ondanks dat Een gouden gloed over Ruby Falls zich afspeelt rond Halloween. Dan kun je ‘m gewoon herlezen in het najaar!

Een gouden gloed over Ruby Falls is een heerlijke boek voor de zomer. De sfeer op het eiland weet Martin perfect neer te zetten en ik waan me voor even op vakantie in het familiehotel. Clover en Angel zijn het perfecte zoetsappige koppel, maar het wordt soms frustrerend hoe ze om elkaar heen blijven draaien. Gelukkig weet Martin wel de vaart in het verhaal te houden, waardoor je zo door Een gouden gloed over Ruby Falls heen vliegt.

Uitgeverij: Zomer&Keuning
Vertaler: Nikki Greveling