Events, uitjes en reizenNon-fictieRecensiesReisboeken

Goed eten, lekker slapen – Judith Noyons

Iris557 views
Goed eten, lekker slapen - Readalicious

Wie houdt er nou niet van goed eten en lekker slapen? Dit boek bevat de leukste adressen van Judith Noyons met bijzondere hotels en B&B’s in Nederland met een fantastisch restaurant. Met een zeer persoonlijke aanpak vertelt Noyons over de adressen.

Tips in Nederland

Van Zeeland tot Noord-Holland, van Limburg tot Groningen alleen als Brabander mistte ik mijn mooie provincie wel – Goed eten, lekker slapen bevat tips door heel Nederland. Zo kun je niet al te ver van huis op culinaire reis. Sinds corona lijken we trips in Nederland meer te waarderen, maar dit boek laat je kennismaken met pareltjes die nog niet zo bekend zijn, en ook regelmatig op plekken staan waar je niet meteen aan zou denken.

(H)eerlijk eten

Noyons laat je kennis maken met verschillende concepten: van hele ambachtelijke boerderijen waar de groenten op je bord rechtstreeks uit de tuin komen, tot wijnboerderijen. Al deze concepten hebben een ding gemeen: liefde voor goed en eerlijk eten. Je bord moet gevuld worden met heerlijk eten, maar in vele gevallen komt dit uit de buurt of de eigen tuin. Zo steun je meteen de lokale gemeenschappen. Ook staan er bij iedere overnachting een aantal tips voor in de buurt, zoals boerderijwinkels.

Persoonlijk

Goed eten, lekker slapen is niet zomaar een lijstje met hotels en B&B’s: de auteur vertelt over haar persoonlijke favorieten en vult deze aan met verhalen over haar eigen bezoeken. En om het dan nóg persoonlijker te maken, staat het boek ook vol met interviews met de eigenaren en/of chefs. Zij vertellen over hun concept, waarom zij dit zijn gaan doen en waarom dit belangrijk is voor hen. Zo boek je niet zomaar een onpersoonlijke overnachting, maar heb je bijna het gevoel dat je bij deze mensen mag komen logeren.

Wat een leuk boek is Goed eten, lekker slapen! Ik heb zeker inspiratie op kunnen doen voor mijn volgende culinaire trip in Nederland. Vooral de persoonlijke aanpak zorgt ervoor dat dit boek er uitspringt.

Uitgeverij: Uitgeverij Fjord
Dit boek heb ik gewonnen bij een winactie van een tijdschrift. Dit had geen invloed op mijn mening over het boek.