Het staat (niet alleen) in de sterren – Bente de Bruin

Iris569 views

Astrologie. Veel mensen hebben zich er ooit in verdiept, of hebben hun sterrenbeeld in de krant of een magazine gelezen. Soms wat sceptisch, soms juist niet. Feit is wel dat veel mensen er íets van vinden. In Het staat (niet alleen) in de sterren van Bente de Bruin gaat ze dieper in op dit onderwerp.

Sterrenbeelden en meer

Persoonlijk was ik vooral bekend met het concept ‘sterrenbeeld’, en had ik ook ooit gehoord van de ascendant. Maar de Bruin gaat veel dieper in op het onderwerp: blijkbaar heeft niet alleen je sterrenbeeld invloed op je karakter, maar ook je ascendant en hoe verschillende planeten stonden vanaf de exacte plaats en tijd dat je geboren was. Dit maakt Het staat (niet alleen) in de sterren een boek wat dieper gaat dan de kennis van de gemiddelde Nederlander over zijn of haar sterrenbeeld.

Complex

Dit maakt Het staat (niet alleen) in de sterren ook een stuk complexer dan ik van tevoren had verwacht. Het aflezen van je sterrenbeeld is vrij gemakkelijk, maar vervolgens moet je goed kijken en lezen om ook af te lezen waar bijvoorbeeld je Saturnus stond en in welk huis. Het is heel veel informatie en je moet veel verschillende verbanden leggen als je jezelf wilt doorgronden. Wanneer je nog niet veel met astrologie te maken hebt gehad, zal je niet alles in 1x begrijpen en kun je beter regelmatig op en neer bladeren of het boek nogmaals lezen om het écht te doorgronden.

Persoonlijk

Wat ik erg leuk vind is hoe persoonlijk Het staat (niet alleen) in de sterren was. De Bruin geeft uitleg aan de hand van haar eigen sterrenbeeld. Dit maakt het soms makkelijker om te lezen, en je krijgt het gevoel haar karakter te leren kennen. De Bruin neemt je mee aan de hand en spreekt je aan in spreektaal. Het voelt eerder alsof je samen zit te lunchen dan alsof je een complex boek over astrologie leest.

Als je al heel sceptisch bent over astrologie kun je dit boek beter laten liggen, maar als je nieuwsgierig bent naar dit onderwerp kun je dit boek zeker oppakken! Het staat (niet alleen) in de sterren is een goed instapboek en bevat heel veel en diverse informatie. Maar het bevat ook zo veel informatie, dat je wellicht sterretjes voor je ogen gaat zien. De persoonlijke aanpak houdt het luchtig en leesbaar.