FantasyKinderboekenRecensies

Het teken van de banneling (Arwyn #1) – Arjan Wilschut

Iris425 views
Het teken van de banneling (Arwyn 1) - Arjan Wilschut - Readalicious

Arwyn breekt de wetten van zijn stam als hij een vogel dood schiet. Hij krijgt het teken van de banneling en wordt verbannen. De jonge held van Het teken van de banneling trekt naar het westen – op zoek naar een plek waar hij meer is dan niets en niemand. Deze spannende middle-grade vertelt het verhaal van Arwyn die je eerder kon leren kennen in Arjan Wilschut’s debuut De adelaar en de koning.

Avontuur

Arwyn is aan het jagen met twee jongens van zijn stam, wanneer ze hem uitdagen om een vogel neer te schieten. Maar wanneer Arwyn de vogel dood schiet, overtreedt hij de belangrijkste wet van hun stam. Daarom wordt hij verbannen, en Arwyn besluit naar het westen te trekken. Zijn verhaal leest als een avontuur: hij komt op nieuwe plekken en ontmoet nieuwe mensen. De ontdekkingsreis is spannend en gaat van gevaarlijke moerrassen tot meevaren op een schip naar het zuiden. Daar moet hij zelfs vechten in een heuse arena.

Tijdens deze avonturen leert Arwyn over zichzelf: waar hij eerst nogal impulsief handelt, wordt hij rustiger wanneer hij zich niet zo hoeft te bewijzen. Hij handelt vaak uit boosheid, maar leert beter zijn gevoelens begrijpen en beheersen. Het is duidelijk dat in dit eerste deel de wereld van Arwyn wordt geïntroduceerd, maar er zit ook fijn tempo in het verhaal.

Vriendschap

Tijdens de spannende reis leert Arwyn allerlei nieuwe mensen kennen, met wie hij vriendschap sluit. Onderweg ontmoet hij Ros en Snuffel, en wanneer ze op de boot van Piras stappen ontmoet hij nog meer avonturiers. De karakters zijn divers: Ros is een meisje die zich meer een jongen voelt, en Eindelijk hoort hij ergens bij: Arwyn merkt hoe echte vriendschappen zijn in vergelijking met hoe hij werd getolereerd door zijn stam. Het teken van de banneling gaat ook over het ontdekken van échte vriendschap.

Wanneer het verhaal echt op gang begint te komen, ben ik helaas alweer op de laatste pagina van Het teken van de banneling. Wilschut introduceert in dit boek de jonge Arwyn en legt de basis voor zijn wereld en toekomstige avonturen. De combinatie van avontuur en vriendschappen zorgen voor een fijn boek voor de jongere lezers. Fans van De grijze jager zullen deze spannende serie zeker waarderen!

Nieuwsgierig geworden? Bekijk ook de boekentrailer:

Uitgeverij: KokBoekencentrum
Dit boek heb ik ontvangen van de auteur in ruil voor een review. Dit had geen invloed op mijn mening over het boek.

Koop het boek Het teken van de banneling via bruna.nlDe link naar bruna.nl is een partnerlink, daar ontvang ik een klein percentage wanneer je via deze link een aankoop doet. Dit heeft geen invloed op jouw prijs.