KinderboekenRecensies

Een krekel in mijn slaapzak – Suzanne Weterings & Annette Fienieg

Iris1207 views

Op zoek naar een schattig boek met versjes over de natuur voor je kind? Zoek niet verder! Een krekel in mijn slaapzak, met tekst van Suzanne Weterings en illustraties van Annette Fienieg, is een prachtig kleurrijk boek om (voor) te lezen met je kleuter.

Versjes

De versjes hebben korte regels en rijmen en/of hebben een prettig ritme, waardoor ze – zoals het betaamd bij kinderversjes – lekker blijven hangen. De versjes of de uitkmst van het versje laat me glimlachen, zoals bij het versje ‘net goed!’. Het plezier voor buiten spelen straalt van de versjes af, en is niet beperkt gebleven tot de zomer of zonnig weer. Verschillende jaargetijden en weersomstandigheden komen voorbij, want welk kind stampt nou niet graag in de plassen of wil juist op blote voeten naar buiten?

Kleurrijk

De illustraties zijn kleurrijk en vallen over de spreads. Ze sluiten aan bij elk versjes, waardoor je bij het (voor)lezen samen naar de sfeervolle pagina’s kan kijken. Hiermee weet Fienieg echt een meerwaarde te creëren.

Met Een krekel in mijn slaapzak hebben Weterings en Fienieg een kleurrijk boekje neergezet waardoor je zin krijgt om naar buiten te gaan. Herkenbaar voor kinderen, maar ook zeker voor volwassenen die het kind in zichzelf nog niet kwijt zijn. Ga je mee in de plassen stampen?