New AdultRecensiesRomans

Kiss My Cupcake – Helena Hunting

Iris556 views
Kiss My Cupcake Readalicious

Bakken én romance – met die combinatie maak je me wel echt gelukkig. Dus Kiss My Cupcake klinkt wel echt als mijn cup of tea. Blaire Calloway opent haar cupcakeshop – haar grote trots. Maar dan blijkt er daarnaast een sportbar te openen en de buurman Ronan Knight zit haar vreselijk dwars – gelukkig is hij wel eyecandy om naar te kijken…

Cupcakes

In Blaire’s shop Buttercream and Booze kun je cocktails drinken met bijpassende cupcakes. De smaken van de cupcakes klinken heerlijk – ik zou zo naar de winkel in Kiss My Cupcake willen gaan! Blaire wil kostte dat het kost dat haar winkel slaagt om zichzelf aan haar – nogal bijzondere – familie te bewijzen. Maar het leven van een ondernemer gaat niet over rozen: ze maakt lange dagen en financieel worstelt ze nog. Hunting maakt het niet mooier dan het is door deze worstelingen en twijfels van Blaire te beschrijven. Maar Kiss My Cupcake heeft nog meer ingrediënten om een heerlijk boek te zijn…

De rivaal

Nog veel lekkerder dan de cupcakes is de buurman Ronan Knight. Met zijn getatoeëerde lichaam, flanellen shirts en mooie uiterlijk is hij een lekker hapje – dat kan zelfs Blaire niet ontkennen. Hunting weet Ronan goed neer te zetten, waardoor je met Blaire meezwijmelt.

Maar de buurman is haar rivaal: hij saboteert haar grote openingsdag van Buttercream and Booze, en probeert haar op stang te jagen met flauwe grappen zoals nepdrollen. Om beide zo veel mogelijk klanten te trekken, gaan ze de strijd met elkaar aan. Maar dan moeten ze onverwacht samenwerken… en wie houdt er nou niet van een enemies-to-lovers romance? De gespannen sfeer wordt goed neergezet maar voelt nooit écht vijandig, zeker niet zodra je ook hoofdstukken vanuit het perspectief van Ronan leest. Het is duidelijk dat hij gevoelens voor haar heeft, en echt een good guy is.

Personages

Blaire en Ronan worden goed uitgediept, waar de bijpersonages nogal op de oppervlakte blijven. Alleen de disfunctionele familie van Blaire weet verrassend uit de hoek te komen. Ondanks dat haar familie Blaire onderschat, en er nogal veel op een negatieve manier wordt verwezen naar diëten, weten de familiescènes je aan het lachen te maken: het gezinsdiner laat zien dat ze een héle bijzondere familie heeft. Het enige bijpersonage wat meer aandacht krijgt is de opa van Ronan: hij stal mijn hart!

Hot & steamy

Van tijd tot tijd weet Kiss My Cupcake ook behoorlijk steamy uit de hoek te komen, bijvoorbeeld de scènes waarin Ronan de cupcakes verslind… Dat laat weinig tot de verbeelding over 😉

Maar ook de spanning tussen Blaire en Ronan loopt op, want natuurlijk kunnen zij ook elkaar niet voor eeuwig weerstaan. Tegenpolen trekken elkaar aan, en dat is wel duidelijk in Kiss My Cupcake.

De combinatie van romantiek en Blaire die haar eigen dromen najaagt maken Kiss My Cupcake een heerlijk boek. Niet enorm diepgaand, maar op een hoog tempo weet Hunting je mee te nemen in het kleurrijke leven van Blaire. En wil je meer romantiek en gebak? Lees dan ook De kleine patisserie in Parijs.

Uitgeverij: Piatkus – an Imprint of Little Brown