FeelgoodNew AdultRecensiesRomans

Margot & Olivia (Written in the stars #3) – Alexandria Bellefleur

Iris588 views
Margot en Olivia Bellefleur - Readalicious-min

We zijn weer terug in Seattle, waar Brendon & Annie uit Londen & Seattle hun bruiloft aan het plannen zijn. Hun vriendin Margot moet niets van relaties weten, maar nu al haar vrienden ‘de ware’ hebben gevonden, voelt ze zich het vijfde wiel aan de wagen. Maar dan loopt weddingplanner Olivia haar leven binnen – haar eerste liefde. Olivia kan ook niet geloven dat de lieve Margot weer voor haar neus staat. Durven ze toe te geven aan hun gevoelens?

Vijfde wiel aan het wagen

Naast de romantiek is vriendschap een belangrijk thema in Margot & Olivia. Ook de vrienden van Margot, die je al hebt leren kennen in de andere Written in the stars-delen komen uitgebreid aan bod. Elle & Darcy en Brendon & Annie zijn nog gelukkig samen, maar hierdoor voelt Margot zich soms wel het vijfde wiel aan de wagen. Tijdens de spelletjesavonden, of wanneer de andere vrienden iets gaan doen met de koppeltjes, merkt Margot dat hun focus van vriendschap ook erg schuift naar hun partner. Dit kan een herkenbaar topic zijn voor veel lezers: wie heeft zich als single eens niet het vijfde wiel aan de wagen gevoeld?

(Queer) romance

In het verleden waren Margot en Olivia beste vriendinnen, maar er is altijd al wat seksuele spanning geweest. Nu ze elkaar weer tegen het lijf lopen, blijkt de spanning nog steeds aanwezig. Vanaf de eerste ontmoeting spat de spanning van de pagina’s. Omdat Bellefleur vanuit het perspectief van Margot en Olivia schrijft, lees je hoe bij beide karakters de gevoelens ontwikkelen. Ik leefde helemaal mee met Margot en Olivia – met hun gevoelens, hun onzekerheden en hun twijfels. Door hun aannames over de gevoelens van de ander blijven ze heel lang om elkaar heen draaien. Ik ben dol op dit soort slow burn romances.

Maar het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn: natuurlijk leidt het verhaal tot een confrontatie. Omdat je door de ogen van beide karakters leest, wéét je dat dit door goede communicatie opgelost kan worden. Het einde is dus bij Margot & Olivia minder verrassend dan bij eerdere Written in the stars-delen. Maar dit is niet de enige keer dat het verhaal tot een climax komt: zodra Margot en Olivia toegeven aan de aantrekkingskracht zijn ze niet te stoppen. 🔥

Margot & Olivia is een lieve, zachte romance met een slow burn, maar die wel behoorlijk spicy wordt. Het zijn de kleine dingen die Margot & Olivia extra leuk maken. Bijvoorbeeld de hilarische scène met de kat en de vibrator waarbij ik hardop zat te lachen. Of de hoofdstukken die starten met bijvoorbeeld welke bruidstaart je moet nemen op basis van je sterrenbeeld. Een heerlijk boek!

Vertaler: Sanne Hillemans