Van doen naar zijn – Linda Rood

Iris561 views
Van doen naar zijn

Soms is het fijn om een stapje terug te doen van alle dagelijkse hectiek. Zoals Linda Rood in Van doen naar zijn aangeeft, dan kun je gehoor geven aan de innerlijke roep tot zelfontwaken. Omdat je op je tenen loopt en stress hebt. Dat klinkt veel mensen vast niet onbekend in de oren. Maar helpt de ‘poweryoga voor de ziel’?

Spiritueel pad

Zelf ben ik niet heel spiritueel aangelegd, maar ik vind het heerlijk om aan yoga te doen en daarmee tot rust te komen. Maar ondanks dat de titel Van doen naar zijn en veel titels van hoofdstukken wat spiritueel aandoen, is het eigenlijk een heel ontnuchterend boek over hoe je beter kan omgaan met alle prikkels en meer in het nu kan leven. Door middel van oefeningen word je bewuster gemaakt van de wereld om je heen.

Opmaak

Van doen naar zijn is een klein en handzaam boekje, en bevat naast reguliere tekst ook quotes, een zelfonderzoek, afbeeldingen en opdrachten. Dit vind ik een welkome afwisseling naast de teksten, die toch vaak zinnen bevatten die je even moet laten inzinken of twee keer moet lezen. Dit is geen boek om snel doorheen te vliegen of om door weggevaagd te worden, maar juist een waar je steeds een stukje in leest – en steeds een stukje bewuster wordt van jezelf en de wereld om je heen.

De teksten hadden soms wat makkelijker opgeschreven kunnen worden, maar de boodschap van Van doen naar zijn is duidelijk. Hoe leer je beter om te gaan met jezelf en de wereld om je heen? Met praktische handvatten en tips om hiermee om te gaan.

Uitgeverij: Samsara