Perron Europa – Bart Giepmans & Bonita van Lier

Iris1021 views
Perron Europa - Bart Giepmans & Bonita van Lier - Readalicious

Na alle problemen op de luchthavens afgelopen zomer, kijken veel mensen naar andere manieren om op vakantie te gaan. De trein is een goed alternatief! Het is beter voor het milieu en met deze manier van slow travel kun je veel meer van je omgeving zien dan wanneer je erheen vliegt. In Perron Europa kun je inspiratie opdoen voor je volgende vakantie!

Reisverhalen en tips

Ik hou ervan dat Perron Europa meer is dan een verzameling aan lijstjes en tips om te zien onderweg. De verhalen komen tot leven door de beschrijvingen van de reizigers die zelf de routes hebben afgelegd. Ze geven tips voor in de omgeving, maar weten ook de sfeer te schetsen. Verder staat het boek vol met prachtige foto’s van de routes. De trein, de route, de reizigers: alles komt aan bod. Hierdoor voelt Perron Europa al alsof je op vakantie gaat in je boek, nog voordat je zelf je reis bent begonnen.

Praktisch

Maar Perron Europa staat ook boordevol praktische tips. Wat is de handigste route? Hoeveel uur duurt dit gemiddeld? Kun je het beste losse tickets kopen, of is een Interrail Pas z’n geld waard? Moet ik reserveren in de trein? Per route worden deze praktische tips uitgelegd, waardoor jij zonder al te veel extra uitzoekwerk op reis kan gaan. Erg fijn voor mensen die niet regelmatig met de trein op reis gaan, of die graag vooruit plannen (that’s me). Zo kun je zonder zorgen op reis! Daarnaast beginnen alle reizen in Nederland of België, waardoor je meteen een volledige reis voor je neus hebt.

Van oost naar west, van noord naar zuid

De reizen in Perron Europa zijn heel divers. De Thalys naar Parijs kennen we inmiddels wel, maar waar kan je nog meer heen? Pak de nachttrein naar Land’s End, ga naar de bron van de Rijn, of bezoek de poolcirkel. Er zijn zo veel bijzondere bestemmingen in Europa en met Perron Europa kun je deze allemaal bezoeken. Ik zit al op NS international te kijken…
Een bijzondere reis die in Perron Europa staat is de treinreis door Oekraïne. Ze geven zelf al aan dat ze hebben getwijfeld om de reis in het boek op te nemen. Ondanks dat je deze reis momenteel niet zonder gevaar kan maken, is het juist interessant om meer te lezen over (reizen in) Oekraïne. Laten we vooral hopen dat deze reis op korte termijn weer veilig gemaakt kan worden.

Of je nou houdt van reisverhalen lezen, of zelf graag met de trein door Europa wil reizen: Perron Europa is jouw gids. Vol praktische tips en prachtig beschreven routes!

Uitgeverij: Uitgeverij Fjord