FantasyNew AdultRecensies

Rijk van vlees en vuur (Blood and Ash #2) – Jennifer L. Armentrout

Iris723 views
Readalicious Rijk van vlees en vuur-min

Yes, het nieuwe boek van de Blood and As-serie is uit! Met Rijk van vlees en vuur wordt je weer ondergedompeld in de wereld van Poppy, en daar had ik naar uit gekeken. De rebelse Poppy is met Prins Casteel, ook wel de Duistere genoemd, onderweg naar zijn koninkrijk. En Casteel heeft een plan, maar Poppy vertrouwt hem niet…

Hate to love

De romantiek tussen Poppy en Casteel is weer present, maar heeft een extra touch gekregen in Rijk van vlees en vuur. Poppy vertrouwt Hawke/Casteel niet meer na zijn leugens, maar haar hart en haar hoofd zitten niet op een lijn. Zodra hij naar haar kijkt staat Poppy in vuur en vlam, maar ze moet haar hoofd erbij houden. De haat-liefde verhouding is weer zo sterk neergezet, je blijft maar lezen en meeleven met Poppy. Net als in Uit bloed en as kan het soms redelijk steamy worden, maar de karakters leren elkaar ook beter kennen.

Het plan

Casteel heeft een plan, en Poppy stemt ermee in. Samen hebben ze een kans om de oorlog te stoppen, om (meer) bloedvergieten te voorkomen. De afvalligen willen Poppy terug hebben, en zitten achter hen aan. Dit zorgt voor veel spannende scenes vol actie en plotwendingen. Ook worden Poppy’s krachten steeds sterker. WD

Dikke pil

Met 623 pagina’s is Rijk van vlees en vuur een dikke pil, maar door de scherpe spanningsboog en schrijfstijl van Armentrout vlieg je door het boek heen. Daarnaast heeft uitgeverij Zomer & Keuning weer een prachtige Limited Edition neergezet met gouden sprayed edges, fanart en een bijbehorende boekenlegger. Een aanwinst voor je boekenkast, van binnen en van buiten!

Rijk van vlees en vuur weet weer te betoveren met de combinatie romantiek en fantasy. Armentrout eindigt weer met een flinke cliffhanger dus het eerste wat ik deed na het lezen was opzoeken wanneer het volgende boek uit komt. En goed nieuws: het derde deel staat al in de zomeraanbieding van Zomer & Keuning! Ik tel de dagen af.

Vertaler: Jeannet Dekker