Schitterende kleine dingen: Adviezen over liefde en leven – Cheryl Strayed

Iris836 views
Strayed-Schitterende kleine dingen

Schitterende kleine dingen is een verzameling van ingezonden brieven toen mensen (anoniem) aan auteur Cheryl Strayed advies vroegen. Als je graag de anonieme brief-en-antwoord-rubrieken leest in magazines (dat is stiekem mijn guilty pleasure), dan is Schitterende kleine dingen een boek voor jou! Maar ook als je op zoek bent naar advies, of een positieve instelling, kan Strayed helpen.

Brieven

Schitterende kleine dingen is een verzameling van brieven. Mensen schrijven Sugar, het pseudoniem van Strayed, over allerlei problemen. Van problemen in de liefde, tot rouw, tot familie-issues. De brieven zijn gegroepeerd in vijf verschillende hoofdstukken, maar dat betekent niet dat alle brieven in één hoofdstuk over precies hetzelfde onderwerp gaan. Er is genoeg afwisseling om de lezer geïnteresseerd te houden.

Persoonlijk

Het antwoord van Strayed – ook in briefvorm – is altijd persoonlijk. Niet alleen geeft ze raad, maar Strayed laat ook mensen zien dat ze niet alleen zijn. Door middel van haar ervaringen worden de brieven en verhalen steeds persoonlijker, waardoor ik aan het einde van het boek het idee heb een privé inkijkje te hebben gehad in het leven van Strayed.

Schitterende kleine dingen leest heerlijk weg, en bevat vele goede adviezen waar je nog niet om gevraagd had. Dit maakt het een leerzaam boek, en als lezer voel je mee met de brievenschrijvers en leer je ook situaties op een andere manier te benaderen. De empathie van Strayed spat van de pagina’s af en is besmettelijk voor de lezer.

Uitgeverij: Thomas Rap
Vertalers: Miebeth van Hoorn