The Good Girls (The Perfectionists #2) – Sara Shepard

Iris1309 views

Sara Shepard, bekend van de zeer populaire serie Pretty Little Liars, heeft een nieuwe serie: The Perfectionists. In het tweede deel, The Good Girls, hebben de meiden Mackenzie, Ava, Caitlin, Julie en Parker het tijdens een les over wie ze in hun omgeving zouden willen vermoorden, en hoe. Maar hoewel ze het ook over het vermoorden van de rijke pestkop Nolan Hotchkiss hebben gehad, hebben ze dat natuurlijk niet gedaan. Het is gewoon toeval dat Nolan precies stierf zoals zij het hadden gepland… toch?

De lijst

Tijdens een les filmgeschiedenis zitten Mackenzie, Ava, Caitlin, Julie en Parker in een groepje. Het gesprek komt er op wie ze zouden willen vermoorden, maar natuurlijk gaan ze dat niet doen. Maar dan sterft Nolan precies zoals zij het hadden gepland. Ook de andere personen van hun lijstje lopen gevaar wanneer blijkt dat ze één voor één slachtoffer lijken te worden. Maar als geen van hen deze moorden pleegt, wie uit de klas heeft dan de lijst gevonden? Shepard zet een Mean Girls-achtige vibe neer, waarbij ik meteen moet denken aan het bekende Burn Book. Maar ze gaat wel een stapje verder dan de tienerklassieker…

Voor eigen rechter spelen

De personages op de lijst hebben allemaal iets misdaan bij een van de meiden uit de groep. Bijvoorbeeld de vader van Parker, die haar ernstig heeft mishandeld. Maar in The Good Girls wordt duidelijk dat voor eigen rechter spelen niet gewaardeerd wordt. Maar de grote vraag is, wie pleegt deze moorden? Omdat de vertelperspectieven wisselen tussen de personages, wordt je als lezer soms op het verkeerde spoor gezet, maar er ook weer vanaf gehaald.

Zelf vond ik de ontknoping minder verrassend, ondanks dat het een behoorlijke plottwist was, wist Shepard me er niet mee te verbazen. The Good Girls is spannend, er zit een flink tempo in en door de verschillende perspectieven leer je de personages goed kennen. Ondanks dat ik het eerste deel niet heb gelezen, vond ik The Good Girls goed te volgen. Met The Good Girls weet Shepard een sterk verhaal neer te zetten, maar helaas niet zeer vernieuwend.

Uitgeverij: Moon
Vertaler: Carla Hazewindus, Anna Post Uiterweer