Ultieme culi-bestemmingen – Lonely Planet

Iris404 views
Ultieme culi-bestemmingen Lonely Planet - Readalicious

In 500 culinaire bestemmingen rond de wereld… Dat is toch wel een droom waarvan je gaat watertanden! In Ultieme culi-bestemmingende top 500 van de beste eetervaringen ter wereld laat de Lonely Planet zien waar je moet zijn voor de allerbeste en allerlekkerste gerechten ter wereld.

Culinair reizen

Wanneer je op vakantie gaat, is het vaak leuk om lokale gerechten te proeven. Denk aan pizza eten in Napels, of bouillabaisse in Marseille. Maar ben jij zo’n enorme foodie dat je je vakantie uitzoekt op de keuken? Dan kan Ultieme culi-bestemmingen niet ontbreken in jouw boekenkast. Met 500 tips over de hele wereld is dit een heel veelzijdig boek. De gerechten en landen worden op een willekeurige manier opgenoemd, waardoor je op een pagina verschillende landen en werelddelen tegenkomt. Zo lees je eerst over Schotse eieren, dan over Albanese fëgesë, en op dezelfde pagina nog over Argentijnse humita’s.

Klassiekers

De meeste gerechten zijn klassiekers en heb ik al eerder van gehoord. Anderen juist nog weinig, vaak ook omdat ik niet zo veel weet over de landen. Er komen bijvoorbeeld veel Franse klassiekers voorbij, maar ook gerechten uit Afghanistan, Syrië, Koeweit en andere landen die minder vaak bezocht worden door Nederlanders passeren de revue. Dat is extra leuk: zo leer je meteen nieuwe gerechten kennen! Ook fijn is dat bij ieder gerecht wordt aangegeven waar je deze kan proeven, dus het zijn ook nog eens 500 restaurant-tips.

Dit boek is perfect voor culinaire keukenprinsessen, maar ook voor doorgewinterde reizigers. Vol met inspiratie en verwijzingen naar restaurants en adressen waar je deze heerlijke gerechten kan vinden. Ik heb een aantal restaurants meteen opgeslagen, je weet maar nooit wanneer het van pas komt! Ik kreeg honger én wanderlust van Ultieme culi-bestemmingen.

Uitgeverij: Kosmos
Vertaler: Marthe Philipse