Wat onze dromen ons vertellen – Alice Robb

Samantha1524 views
Wat onze dromen ons vertellen - Alice Robb

Vroeger kon ik lucide dromen. Ik ‘ging’ best goed op achtervolgingen: dan ontstonden er wilde parcours waar ik doorheen vloog en maakte ik de tofste sprongen. Een actieheld, als het ware. Lara Croft. De laatste maanden onthoud ik mijn dromen echter een stuk minder goed dan voorheen, dus lucide dromen is helemaal uit den boze. Vandaar dat ik gelijk was getriggerd door de titel van Alice Robbs Wat onze dromen ons vertellen, want ik mis dat dromen eigenlijk wel.

Laat ik duidelijk zijn: je moet echt interesse hebben in de psychologie, geschiedenis en ‘wetenschap’ achter dromen, want anders is dit boek niets voor jou. De titel zou dat bijna verraden. 😉 Wat wél goed is om te weten, is dat je geen boek krijgt waarmee je je eigen dromen uit kunt pluizen. Zoals ik zei, moet je eerder denken aan de geschiedenis (wat dachten mensen vroeger over dromen en wat voor belang hechtten ze eraan?), psychologie en filosofie (hoi, Freud!) en, nou ja, veel voorbeelden over dromen.

Eerlijk: soms kan die informatie een beetje taai zijn. Ik moet zeggen dat ik af en toe stukken heb gescand omdat ik dacht: ja ja, nou weet ik het wel. Dat neemt echter niet weg dat ik het een enorm interessant boek vind. Het blijft iets vreemds, dat dromen, en ik ben daadwerkelijk mijn dromen weer meer gaan onthouden sinds ik dit boek uit heb.

Dus in een notendop: ben je geïnteresseerd in hoe je je slapende uren precies doorbrengt en waarom? Lees vooral dit boek en je bent gelijk een heel stuk wijzer.