Zandvoort – De Formule 1 komt thuis – André Hoogeboom

Iris1564 views

Kijk je ook reikhalzend uit naar de Dutch Grand Prix dit jaar? Dan is deze winterstop het perfecte moment om je in te lezen in het historische circuit van Zandvoort. André Hoogeboom, bekend van de Formule 1 WC-pedia en Sabotage, schreef Zandvoort – De Formule 1 komt thuis.

Historie

Zandvoort was ooit een bekend circuit op de Formule 1 kalender, en was bedoeld om de ‘Monaco van de Lage Landen’ te worden. Met de aantrekkingskracht van zon, zee en circuit zou de Grand Prix van Zandvoort een lang leven krijgen. Maar helaas liep dit anders, en werd in 1985 besloten dat de Dutch Grand Prix niet meer op de kalender zou komen.
Hoogeboom vertelt nauwgezet over de historie van het circuit, van de financiële problemen tot de lay-out van het circuit tot de coureurs die er hebben geraced. De Max-mania heeft de Formule 1 in Nederland nieuw leven ingeblazen en in 2020 staat de Grand Prix van Zandvoort weer op de kalender. Zandvoort – De Formule 1 komt thuis is een prachtig boek vol informatie voor de fans die niet alleen geïnteresseerd zijn in de races, maar ook in de historie van het circuit én de Formule 1 in Nederland.

Directeuren, coureurs

Hoogeboom heeft zijn research goed gedaan voor Zandvoort – De Formule 1 komt thuis. Aan de hand van Nederlandse coureurs én alle directeuren van Zandvoort zet hij de geschiedenis uiteen. Het zijn veel namen, maar gelukkig schrijft Hoogeboom helder en licht hij regelmatig toe wat wiens rol nou precies was. Hierdoor is het geen opsomming van belangrijke namen, maar ga je als lezer mee op reis door de tijd van Circuit Zandvoort.

Hoogeboom profiteert ook graag van de Max-mania en ook het boek Zandvoort – De Formule 1 komt thuis speelt hierop in. De Nederlandse fans kunnen hun hart ophalen én veel bijleren over deze historie van het circuit waarvoor we in mei allemaal graag in de file gaan staan.

Uitgeverij: Karakter Uitgevers